ČEZ Teplárenská zkrátila letní odstávky

Letní měsíce, to je doba prázdnin a dovolených. V ČEZ Teplárenské však měli její zaměstnanci nejvíce napilno, protože ve všech regionech byly v plném proudu letní odstávky, během nichž prováděli pravidelnou preventivní údržbu a případné opravy. Smyslem letních odstávek je kontrola veškerého teplárenského zařízení před novou topnou sezonu 2020/2021. Ta, ač se to nezdá, zaklepe na dveře již v září - prvním městem, které jsme po létě začali 2. 9. vytápět, byl krušnohorský Nejdek.

Tradiční letní odstávky jsou nezbytnou prevencí, díky níž jsou zajištěny kvalitní a spolehlivé dodávky tepla a teplé vody v následujícím zimním období. Vlastní práce na dotčené technologii se ČEZ Teplárenská snaží vždy zkrátit na minimum. Určitý čas si ovšem vždy vyžádá vypouštění a vychladnutí rozvodných soustav, a to samé se pak týká najíždění až po opětovné zahřátí technologie na určitou teplotu. Letos se však ČEZ Teplárenská může pochlubit zajímavou statistikou – dobu letních odstávek se podařilo zkrátit o 63 hodin. Například v Trutnově došlo ke zkrácení dokonce o dva dny. "Podařilo nám totiž najet do komplexního vyzkoušení nový elektrokotel K9 a zaměstnanci společnosti ČEZ Teplárenská tak dokázali zkrátit letošní odstávku pro zákazníky v lokalitě Trutnova a Horního Starého Města o dva dny," uvedl Jakub Kutík, manažer provozní jednotky Východ z ČEZ Teplárenské.
Na a Moravě se podařilo zkrátit letní odstávky v Orlové a Bohumíně o 15 hodin.
ČEZ Teplárenská se snaží být dobrým sousedem, což znamená nejen to, že odběratelé budou mít zajištěny komfortní a bezproblémové dodávky tepla a další služby spojené s teplárenstvím, ale i to, že aktivně komunikuje se zákazníky a finančně pomáhá tam, kde je v regionu zapotřebí.